Skal butikken tage sig anderledes ud?

Dette indhold er sponsoreret.

Er det tid til at ændre indretningen i jeres butik? Et nyt udseende i butikken vil kunne bringe nyt liv og nye kunder. Hvorfor køber vi varer i butikkerne? Det er ofte impulskøb, der bare købes, fordi kunden gik forbi butikken eller skulle købe noget andet. Når så kunden er i butikken, giver det lige så god mening at købe noget, de alligevel manglede. Det er butikken og de ansatte, der skal vise, hvorfor der er et behov for de produkter, som sælges i butikken. Er indretningen rodet, sløv eller trist, skal priserne være i absolut bund for at kunne modvirke den kedelige butik.

Møblerne er ikke sømmet fast

Hvorfor har I indrettet med butiksinventar reol, som I har? Forhåbentlig har der været en strategi. I værste tilfælde er reolerne bare placeret. Herefter har butikken udviklet sig med flere varer, anderledes varer og nyt inventar. På intet tidspunkt har ejeren kigget på butikken og stillet spørgsmålstegn ved, hvor hensigtsmæssig placeringen af inventaret er, og om det eventuelt kunne placeres på en anden måde.

Det kan det! Jeres inventar er ikke sømmet fast til gulvet. Det kun rykkes rundt på, hvis det står skørt i forhold til kundernes bevægelse i butikken. I har modtaget nye varer, som fylder en del eller fjerner en del fokus fra resten af butikken. Det er på tide, I får ryddet op, smidt ud og rykket rundt. Der skal ikke være en overflod af inventar, skilte og varer, som ikke skaber værdi. En rodet butik er ucharmerende og giver ikke kunderne lyst til at købe. En butik med rene linjer, systematik, symmetri, god belysning og flot udstillede varer giver kunderne lyst til at købe.

Friskt liv kan mærkes på bundlinjen

Vi kender alle de butikker, som har taget sig ud på præcis samme måde altid. Er der en tanke bag, en strategi, så giver det mening. Er der ikke det, har ejeren enten været heldig eller har en dårlig fremtid. Kunderne vil også gerne se deres butik i et nyt lys, nye produkter og et nyt liv. Starten kan være sur for de faste kunder, men de skal nok vende tilbage, når de sure miner er forsvundet. En knivskarp butik, hvor kunden ved, hvor de er, hvad de skal og bliver lokket af varernes fremstilling, giver plusser på bundlinjen.

Never change a winning team

For nu at forvirre og irritere læseren endnu mere er det ikke en selvfølge, at du skaber vækst ved at rykke rundt på inventaret i butikken. Grådighed kan gøre blind og kan ødelægge jeres forretning og jeres overskud. Hvis butikken hiver kunder ind og skaber vækst, er der tydeligvis ikke noget problem med butikken. De nye varer kan måske inkorporeres i den eksisterende indretning. Hvis der er en strategi, ide, som virker, så hold ved den. Måske har I allerede fundet den essentielle indretning i jeres butik.

About: admin