Sådan kan du bruge ny teknologi i din virksomhed

For et par år siden var det måske kompliceret at være med på den nyeste teknologibølge, men sådan forholder det sig heldigvis ikke længere. Det er nu muligt for selv de små virksomheder at anvende ny teknologi uden at skulle betale alt for meget for det. Hvordan? Svaret er cloud og As-A-Service løsninger.

As-A-Service løsninger til din virksomhed

Hvis du tidligere skulle starte virksomhed og købe computere, så skulle du også investere i Office-pakken. Denne kostede mange penge dengang, i dag er det billigere at købe Office-pakken, men der er en anden mulighed. Du kan nemlig købe Office-pakken som en SaaS (Software As-A-Sevice) løsning for meget mindre, og du betaler månedligt.

 

Helt konkret betyder det for din virksomhed, at du ikke skal lægge mange penge i software. Du kan også meget hurtigt afmelde det, hvis du ikke længere har brug for det. Dette kunne man ikke tidligere. Office-pakken er et meget simpelt eksempel på As-A-Service, men det er alligevel et eksempel, mange kan forholde sig til.

 

For at købe Office-pakken som SaaS, skal du have Office 365. Microsoft tjener mange penge på at udbyde denne løsning på den måde frem for at sælge engangslicenser. Google har også deres egen løsning til virksomheder. Denne hedder G Suite og koster omkring 70 kroner om måneden. Her får du adgang til Google Sheets, Google Docs og meget andet. Det er altså Googles svar på Office-pakken. Du kan også tilgå denne gratis med din personlige Google konto, men det er fordelagtigt at anvende den betalte version.

 

Hvis du kan se fidusen i at anvende disse former for løsninger, så kan mange andre virksomheder også. Hvis mange virksomheder også kan det, så skifter de nok over til disse løsninger på et tidspunkt. De store techgiganter får derfor flere kunder, og det kunne måske være interessant for dig at investere i dem. Hvis du aldrig har handlet med aktier før, kan du læse en guide til investering her.

Cloud

Hvis din virksomhed har hardware udover computere, så kan det være, at du kan flytte noget eller det hele tiden skyen (også kaldet cloud). Her lejer du dig ind på en anden virksomheds infrastruktur og får adgang til servere og en masse andet. Det er som regel meget billigere at gøre tingene igennem en cloud, fordi der er stordriftsfordele.

 

Har du en server stående på kontoret, så har du også brug for en backup til denne. Har du ikke det, så har du et problem. Med cloud skal du ikke tænke på det, fordi der som regel er automatiske backups af din server og konfiguration. Det er også ekstremt nemt at opgradere din server, hvis den er i clouden. Du skal bare trykke på en knap, og den kan nu håndtere dobbelt så mange opgaver.

About: admin