Sådan kan du booste din forretning

For at booste din forretning, skal du oftest tænke ud af boksen. Du kan starte med at lave, hvad der kaldes for en “brainstorming session”. Her sætter du dig ned og begynder at skrive alt ned, som der kommer ind i hovedet, når du stiller dig selv spørgsmålet “hvordan får jeg flere kunder i min forretning?”. Intet er for dumt eller simpelt, det skal ned på papiret. Når du eksempelvis har været i gang i 10 minutter, stopper du og begynder at tænke over, om du kan bruge dine resultater til noget. Efterfølgende kan du følge op med mindmap af dine nye idéer på baggrund af din brainstorming.

Det virker, fordi du tvinger dig selv til at tænke over spørgsmålet i længere tid end normalt. Normalt vil man jo bare gå ind på en søgemaskine og søge på “hvordan gør jeg X”. Tving dig selv til at tænke, og så kommer du på originale idéer. Hvis du ikke kan komme på flere nye idéer, har vi lavet en liste over, hvad der kom ud af vores brainstorming for forretninger generelt.

Følg med i udviklingen og få nye idéer

Da Facebook lancerede, var det ikke normalt, at man havde en side på Facebook til sin virksomhed. I dag er det nærmest nødvendigt, og dem der var tidligt ude, har stor succes i dag. Det handler bare om at følge med udviklingen.

 

Hvis vi skulle komme ind på et eksempel, du nok ikke har tænkt på, så er det kryptovaluta og digitale valutaer. Flere og flere investerer i kryptovaluta i dag, og hvis kursen på Bitcoin eksempelvis bliver ved med at stige, så vil folk på et tidspunkt begynde at bruge deres Bitcoins. Her står du som ejer af en forretning med et valg: Du kan vælge at gribe muligheden eller vente på at det bliver standard. Hvad er muligheden? Tænker du. Ja, hvis folk ønsker at købe dine varer med Bitcoins, og du ikke er klar, så handler de ikke hos dig. Du bør derfor overveje, om du ikke skulle acceptere Bitcoin og andre kryptovalutaer i din forretning.

 

Hvis du ikke allerede selv har kigget på, hvordan man handler Bitcoins, så er det måske også en god mulighed for dig at komme i gang, rent personligt og ikke som virksomhed.

En ny vinkel på traditionelle ting

Selv om det er meget normalt at have Facebook- og Instagram-sider til sin forretning i dag, så er det ikke ensbetydende med, at du skal gøre som alle andre. Tænk på, hvordan du kan anvende sociale medier til din fordel. Måske har du en interessant historie, du kan fortælle. Mange følger personer og ikke bare, hvad du sælger. Det kan være svært at fortælle en historie om selve produktet, men hvis du kombinerer det med din personlighed, så kan det være en del nemmere.

 

Vi håber, at du blev inspireret til at tænke ud af boksen og får nogle gode idéer til din forretning.

About: admin