Kender du den her ERP løsning fra Microsoft? Den hedder Dynamics 365 Business Central. Den har tidligere heddet Dynamics NAV eller Navision – og netop ordet Navision – ja, det har de fleste hørt om.
Det er en populær ERP løsning, der har været på markedet siden 1990’erne – og selv den dag i dag fortsætter den med at være brugervenlig, smart og teknologisk fremme i skoene.
Løsningen har al den IT funktionalitet, som en moderne virksomhed har brug for – for at kunne drive forretningen og vækste.
Her har du samlet kundedata, ordrer, fakturaer, varer, sager, personaledata osv. i ét system – alle i virksomheden kan have adgang til det. Og du kan endda tildele adgang på forskelligt niveau, så f.eks. sælgere, lagermedarbejdere osv. har adgang til at oprette ordrer men ikke bogføre, sende fakturaer, se personaledata osv.
Brug denne ERP løsning sammen med andre programmer
ERP løsningen Dynamics 365 Business Central kan fungere sammen med dine andre programmer, f.eks. Outlook, Excel, Power BI mv. Faktisk er der en tæt integration mellem programmerne, så du bl.a. kan kopiere nogle kolonner fra Business Central til Excel for at arbejde med tallene. Du kan også hente data fra Business Central til Power BI for at bygge rapporter, danne statistik osv. – og endda kombinere de rapporter med data fra andre systemer.
Brugervenlig løsning
Det er en ERP løsning, der er brugervenlig at arbejde med. For de fleste, der skal i gang med at arbejde med Business Central programmet, vil det være intuitivt at anvende. Det minder lidt i udseende om Excel og samtidigt arbejder du i programmet fra en browser, så du nemt kan få adgang til løsningen. Der er en søgefunktion i programmet, så du nemt kan søge den funktionalitet frem, du vil arbejde med. Det kan f.eks. være ordrer, varer, en debitor top 10 liste, rykkere mv. Derudover kan du indstille programmet til at vise de funktioner på startsiden, du oftest arbejder med. Som standard er der en række startsider, du kan vælge. Er du f.eks. bogholder, er der indbygget en standard startside med oversigt over indgående bilag, forfaldne debitorer, pengestrøm mv.
Du kan også downloade en app og arbejde i programmet herfra. Det er bl.a. smart for de kolleger, der sjældent er på kontoret og ikke anvender en computer til daglig. Det kan f.eks. være montører, sælgere, lagermedarbejdere osv.
Sådan kommer du i gang
Hvis du vil arbejde med denne smarte ERP løsning fra Microsoft, så kan du få adgang til en demoudgave i 30 dage hos Logos Consult. Du kan også finde videoer om programmet på nettet. Vil du have viden om priser, opsætning osv. så kan en certificeret Microsoft partner give dig konkrete priser på licenser til din virksomhed, samt levere konsulenttimer til installation, opsætning, tilpasninger, support, undervisning osv.