Gode råd til, hvordan du skaber mersalg

Hvis du er ejer af en webshop, så ved du sikkert også, at det koster enten tid eller penge – eller begge dele – at skaffe kunder, der er dermed at til at skabe salg. Derfor er det vigtigt, at du får det optimale udbytte ud af det. Derfor er du og din webshop mest afhængig i de kunder, der lægger mere end blot småpenge ved deres køb, og samtidig er du også interesseret i, at de kommer igen. Derfor er det godt at kende til et par gode tricks til, hvordan du skaber mersalg i din webshop.

Gør kunden opmærksom på dine varer

Når en kunde handler i din webshop, er det en rigtig god ide at gøre opmærksom på, hvilke varer, du har til salg. Mange kunder søger måske et bestemt produkt og kigger dermed ikke efter meget mere end blot dette. Derfor kan det være en god ide at vise kunden andre produkter han eller hun måske måtte være interesserede i, når de alligevel shopper det, de kom efter. Det kan eksempelvis være relaterede varer, eller varer der passer godt sammen med det, de i forvejen var på udkig efter.

Hold en konstant kontakt med kunden

Et godt råd er at holde kontakten med dine kunder, så de ikke glemmer dig, og så der er større chance for, at de kommer igen og køber noget i din webshop. En måde, du kan gøre dette på, er ved at udsende et nyhedsbrev til dine kunder – såfremt de takker ja til det. På denne måde bliver dine kunder ofte mindet om din webshop med gode nyheder eller tilbud, de ikke kan gå glip af – ligegyldigt om du sælger lækkert tøj fra Neo Noir eller reservedele til cykler.

Sørg også for, at du har tid til dine kunder, så du er sikker på, at de får en god service. Kniber det med tiden, fordi lagerstyring og afsending af pakker til kunder fylder meget i hverdagen, så kan du overveje at outsource dit varelager til et lagercenter, der hjælper dig og tager sig af alle disse opgaver, så du ikke skal tænke over det.

Gør brug af tilbud og gratis fragt

Det kan være en god ide at lave tilbud og rabatter på enkelte af dine varer eller love gratis fragt ved køb af et minimumsbeløb. På denne måde bliver dine kunder nemmere fristede til at købe mere, end hvad de egentlig var kommet efter i første omgang – og samtidig får du dem til at føle, at de har gjort en god handel.

About: admin