Bob-linkbuilding øger din virksomheds bundlinje med linkbuilding
Du kan bruge BOB-Linkbuilding til at skabe mersalg i din virksomheds webshop. Linkbuilding bygges af SEO-mæssige grunde. Her sender du kunder fra en ekstern hjemmeside over på din egen via. artikler, som indeholder relevante links. Du kan sende dine kunder over på din forside, en bestemt produktkategori eller til et bestemt produkt.
Hvorfor har du brug for linkbuilding som virksomhed?
Engang var radio, de gule sider, aviser og tv-annoncer det bedste former for markedsføring. I dag har tingene ændret sig markant, og flere og flere kunder søger på internettet efter både underholdning og information. Derfor er det vigtigt, at du er online. Hvis altså din kunde også er online. Mange virksomheder har derfor i dag deres helt egen webside eller webshop. Det har de, så det er er muligt for kunderne at finde dem online.
Det er ikke nok at have en enkelt hjemmeside. Når du ejer en virksomhed, skal du også gøre noget aktivt for at gøre din virksomhed mere synlig online. Her er det rigtig vigtigt, at din virksomhed rangerer højt på forskellige søgeord. Jo højere placeringer du har i kunders søgeresultater, jo mere synlig er du også.
Hvordan har linkbuilding udviklet sig?
Google er i dag langt den største søgemaskine på internettet. Det er efter Google er kommet frem, at linkbuilding er steget i popularitet. Før i tiden var det vigtigste at skaffe så mange links, man overhovedet kunne. Så kunne man nemlig ende i toppen af søgeresultaterne. Mange virksomhedsejere var dengang en del af de såkaldte blackhat teknikker til linkbuilding. Teknikkerne inkluderede link ordninger, link byttebørser, link farme, cloaking, kopieret indhold, doorway pages og duplikeret indhold.
I begyndelsen købte webmasterne links i en massiv mængde, fordi det eneste der betød noget var mængden af links. Havde du mange links, endte du i toppen af søgeresultaterne. Dengang gav Google ikke de høje placeringer til kvalitetsindhold.
I april 2012 blev den nye Google Penguin søge algoritme opdateret. De decimerede websider, som ikke gav nogen værdi til søgningerne. I dag bliver hjemmesider rangeret langt højere på kvaliteten end på kvantiteten. Derfor skal du altid huske at lave godt indhold. Ellers får du ikke en chance for at rankere højt på Google – uanset hvor meget du så linkbuilder eller bruger søgemaskineoptimering.
Lad BOB-linkbuilding gøre dig stærkere på SEO
Hos BOB-Linkbuilding får du adgang til en masse hjemmesider, som du kan linke til. Alle hjemmesiderne er relevante, og du kan være sikker på, at de giver SEO værdi til dig, fordi de er relevante. Det er specialister i søgemaskineoptimering, som står bag BOB-Linkbuilding. Derfor får du ingen dårlige og dumme links uden nogen relevans. Du kan bruge konceptet til at lave SEO på en enkelt af dine hjemmesider, men du kan også lave SEO på mange flere hjemmesider.
Hvilke typer af linkbuilding findes der?
Begrebet linkbuilding er ofte et synonym for at bygge eksterne links. Et eksternt link er et link, som peget på ens hjemmeside/domæne fra et andet domæne. Modsat er intern linkbuilding, når et link fra dit eget domæne fører til en anden side på det samme domæne.
Der findes mange forskellige typer af links, som du kan bygge. Et link er som regel ikke blot et link. Overordnet findes der tre forskellige former af links. Der er de almindelige dofollow links, nofollow links, UGC-links, sponsored links samt mentions. Det er vigtigt at vide, hvilken værdi de forskellige links giver dig, når du arbejder med linkbuilding.
De almindelige dofollow links er links, som søgemaskinen følger. De videregiver den største SEO-mæssige værdi til den side, som der linkes til. Hvis du vælger et nofollow link, så ønsker du ikke, at søgemaskinen skal følge linket. Det kan være fordi, du ikke kan stå inde for indholdet eller andet.
Husk at klarlægge din linkbuilding strategi
Inden du går i gang, er det en god idé at lave en linkbuilding strategi. Din linkbuilding strategi bør klarlægge følgende punkter:
- Volumen af dine links.
- Hvor ofte du skal bygge links.
- Hvilken type af links, du skal bygge.
- Hvad du skal linke til.
- Hvilke ankertekster, du skal bruge.
- Hvilke domæner, du skal linke fra.
- Hvordan dine links skal bygges.
Du bør foretage en dybdegående analyse for at fastlægge din linkbuilding strategi. Her kan du blandt andet kigge på forskellen på de gode og dårlige links.
Hvad er forskellen på et godt og dårligt link?
Vil du gerne have succes med linkbuilding, så skal du vide, hvad et link er værd. Du skal kunne vurdere værdien af forskellige links. Der findes som udgangspunkt ikke et præcist målbart tal for, hvilken værdi et specifikt link kan give til din hjemmeside. Derfor kan du vurdere et link ud fra en række parametre. Du kan bruge forskellige SEO-værktøjer som Ahrefs, Moz eller SEMrush, som alle har en form for link-score, der kan hjælpe dig i vurderingen af linkværdien.
Herunder ser du forskellige kendetegn ved gode links:
- Hjemmesiden du linker fra, har en god linkprofil.
- Du linker fra en hjemmeside med gode placeringer på søgeord, der også er relevante for din side
- Du linker fra sider, som har relevant indhold for din hjemmeside
- Du bruger en relevant ankertekst for linket.
- Dine links virker naturlige.
- Dine links generer evt. referral trafik til din hjemmeside.
- Du linker fra synlige sider på hjemmesiden.